söndag 5 maj 2013

Starkare och högre

Ta i trä men det går bra nu med löpningen.

Dagens löpning blev ”Stegelvikshöjden revisited” fast den här gången blev det dubbelt så många rundor fram och tillbaka över höjden. Totalt landade löpningen på 1250 höjdmeter och 26 km. Löpningen både uppför och nedför kändes riktigt bra idag. Mycket nöjd.

En vy uppe på Stegelvikshöjden.
I min träning nu så blir det minst ett rejält backpass per vecka. När jag säger rejält så menar jag stigningar som är högre än 100 höjdmeter. För övrigt så ligger fokus på längre pass samt lite kortare intervaller för att hålla upp farten. Veckan som gick såg ut så här:
Må: vila (ovanligt nog)
Ti: Löpning till och från jobbet (17 + 23 km)
On: Stiglöpning med sonen som är 11 år. 7.7 underbara km i skogen med en duktig löpare.
To: Intervaller 10 st
Fr: Löpning till och från jobbet (tot 42,2 km)
Lö: Stiglöpning med sonen igen. 4,2 km.
Sö: Långa backar. 1250 höjdmeter och 26 km


Total blev det knappt 13 mil denna vecka. Det är bra och enligt plan.
En annan trevlig sak var att mina nya skor kom. Ett par Adizero XT4. Jag tror det finns ett skomärke för varje fotform. För min del trivs jag väldigt bra i Adidas men denna gång verkar de ha haft just min fot som form för XT4:an. Den sitter fantastiskt bra! Och så är den ju så grymt snygg. Eller vad tycks?
 

XT4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar