tisdag 9 april 2013

Vår?

Man kan ju undra var våren har tagit vägen. Med -7°C på morgonen så får man fortfarande dra på sig vintertightsen. Men det är vackert ändå. Solen skiner och fåglarna har ändå vårkänslor och sjunger för oss.

Ligger nu i en något försenad grundträningsfas och förra veckan bjöd på nästan 12 mils löpning.Stommen i min träning nu är mina pass till och från jobbet. Jag har 17 km till jobbet den väg jag valt. Det springer jag två gånger i veckan och bara på dessa pass drar jag ihop 68 km. Den löpväg har jag valt är en sträcka som gör att jag kan undvika att springa på några mer trafikerade vägar. En ganska stor andel är på skogsbilväg dessutom vilket gör att jag stöter på lite olika djur ibland så som älg, rådjur, tjäder, räv mm. Än har jag inte sett varg men det finns en möjlighet till det då jag springer genom ett vargrevir.

Årets snötining gör att det bara är i solen som det tinar. Ganska långa sträckor på min väg i skogen är därför ännu snöbelagda. Det finns en del sträckor med is också men den är ändå inte så hal. Inte på morgonen i alla fall.

Varför springer jag på snö så här års?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar