torsdag 2 juni 2011

Löpning på stigarna ute på Järvafältet, Jakobsberg

Dags för ett trail-tips.

Stockholmstrakten har faktiskt hur mycket traillöpning som helst. Detta tack vare alla människorna. De har nämligen vandrat upp massor av stigar i de grönområden som ofta finns lättilgänligt (iaf 2011 - vi får väl se hur förtätningen slår mot detta). Ett av de ställen jag springer på är ute på Järvafältet kring Säbysjön och Översjön i Järfälla kommun.

Visa större karta

Jag brukar dra ut vid kennelklubben. Där finns massor av stigar.


Jag har gjort en film med mer info som finns på min kanal på Youtube (ensamiskogen). Se den här (rekomenderas):



Förutom traillöpning så finns det mycket grusstigar med bra skyltning och kartor utplacerade.

2 kommentarer:

  1. Det vore väldigt trevligt om du kunde lägga ut exempel på några/någon av stigarna ute på Järvafältet på Google Maps och posta länken i din blogg. Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Jag springer inte så ofta längre i 08-området eftersom jag bor i Kristinehamn, Värmland, sedan några år tillbaka. Därför har jag inga gps-rundor att ladda upp här. Men mitt tips är att du faktiskt bara håller lite koll vid sidan av grusvägagarna och när en stig dyker upp så ge dig på den. Sådan upptäckslöpning är bland det roligaste som finns! Ta med någon karta och ett kompass om du känner dig osäker.

    SvaraRadera