söndag 14 oktober 2012

Tre tester

Jag har varit sjuk med förkylning och en släng av feber. Det har hållit mig ifrån löpningen i två veckor. Tyvärr så missade jag också gårdagens SUM, 50km i terräng. Det var tänkt som årets sista tävling. Hade tränat riktigt bra dessutom inför den. Men så slog halsont till. Nåja, idag var första dagen jag kände mig  så pigg att jag ville testa om det skulle funka. Och det gjorde det. Test no 1 var lyckat: 36 minuter o sju km i skogen.

Det andra testet var mina hemmadubbade skor. För några veckor sedan hade jag en rejäl vurpa i skogen med ett  av mina favoritpar till löparskor. Mina tre år gamla Mizuno hade blivit hala i skogen. Kanske för att gummidobbarna blivit avrundade. Kanske för att gummit börjat bli gammalt. Kom då på att de skorna vore utmärkta att testa metalldobbning på. Sagt och gjort. Idag så var det första skarpa testet. Och det var succe'!

Dubbarna funkade utmärkt på både hällarna så väl som på de såphala rötterna.

Det tredje testet var mina nya löparglasögon. Idag var förutsättningarna perfekta: nästan-regn och flatljus. Nu skulle de kontrasthöjande glasen testas. De funkade kanon ute i skogen och jag hade inga problem med att se ojämnheterna på marken.

Gött att vara tillbaka igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar