lördag 27 oktober 2012

Sättraleden som lite off season-löpnining

Nu är det off season. Inte tävlingsperiod. Har lagt om träningen och just nu blir den så som jag känner för just då.

Dagens löpning blev en 26km-runda som jag brukar ta emellanåt. Den går hemifrån bort till Sättrastugan. Det blir en terrängrunda som går på stigar i huvudsak. Strax efter Cabbyfabriken så startar en vandringsled som heter Sättraleden som är 4,5 km. Leden går bort till en stuga, Sättrastugan, som ägs av Friluftsfrämjandet. Där finns också en populär pulkabacke vintertid. Leden är mycket lättlöpt och bjuder inte på något tekniskt men är ändå en trevlig löprunda.

Dagens löpning enl min Garmin
Idag så testade jag även ett par nydubbade skor som jag dubbat med Best Grip-dubbar. Det funkade utmärkt med fästet denna kyliga dag som bjöd på strålande sol och minusgrader.

Starten på Sättraleden är markerad med denna skylt.
Den frostiga bron var inga problem med de dubbade skorna.
Sättrastugan. Ett varv runt stugan tar man innan man springer hem. Det vita på marken är hagel som ligger kvar efter en skur som kom för några dagar sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar